SKUTEČNÁ SOLINE
Beata Baníková
MAJITELKA RESTAURACE SOHO
Zakladatelka a majitelka restaurace SOHO, matka, partnerka a neuvěřitelně energická, noblesní žena, v jejíž blízkosti na vás dýchne klid a pohoda, přestože jako podnikatelka je v jednom kole. |
Jak jste věděla, že je ten správný čas pro otevření restaurace?
"Když jsem otevírala SOHO, nepřemýšlela jsem pragmaticky o čase, pouze jsem hodně chtěla dělat něco co by mě bavilo a uživilo mně i moje děti. Ten pocit chtění byl tak silný, že zastínil veškeré pragmatické obchodní myšlenky." |
Mít vlastní restauraci je velmi náročná práce. Kde a jak sbíráte energii...Odpočíváte vůbec?
"Naštěstí mně má práce baví a jsou dny , kdy i v práci odpočívám. Myslím, že jsem si vytvořili krásně a kultivované místo, ve kterém se dá i krásně odpočívat J. Jinak sportuji, , hraji golf, čtu knížky, trávím čas s rodinou." |
Jaká je Vaše zkušenost jako žena podnikatelka v oblasti restauráterství? Má to své výhody i nevýhody?
"Osobně nevnímám ani výhody či nevýhody, jdu svojí cestou. Občas vnímám pohled na to , že tak velký podnik vlastní žena a úvahu o tom jaký muž mi ho vlastně postavil?!. O to víc jsem hrdá na to, že jsem to zvládla sama, protože tak velké vlastní peníze jsem na začátku neměla. Možná mám jako žena větší cit pro detail a prostředí celého prostoru, záleží mi i na komunikaci podniku směrem k zákazníkovi úplně stejně jako by u nás seděl. To může být malou výhodou, jestli se to tak dá nazvat." |
Co považujete za svou doposud největší zkušenost?
"Nemám ve svém životě největší zkušenost. Jsem hodně kreativní, empatický, emotivní člověk a zároveň realista…to je trochu těžká kombinace, to někdy ukočírovat J. Životní zkušenosti kterými byl protkaný můj život od seznámení se s otcem mých dětí, narozením dětí, těžkými peripetiemi při brzkém rozvodu a událostmi které na to vše navazovali až po zhmotnění snu o vlastní samostatnosti …to je jedna velká zkušenost která ze mě udělala ženu vědomou si svého vlastního já, která se má ráda." |
Jaká je Vaše rada pro začínající ženy - podnikatelky?
"Máme jako ženy neuvěřitelný dar empatie , smyslu pro detail, příroda nás obdařila darem nového života, což nás dělá křehkými i silnými zároveň. Je důležité si tohoto daru být vědomy, zůstat hlavně ženami, nepasovat se do role muže i když ji mnohokrát v práci i běžném životě musíme zastávat. Síla ženské energie je dostatečně výrazný atribut, který může vést k obchodnímu úspěchu." |
Byla Vaše cesta vždy hladká? Neměla jste někdy pocit , že to vzdáte?
"Samozřejmě a nejednou. Naštěstí nepanikařím dlouho, jsem založením optimista a naopak mně to nastartuje k tomu , s tímto pocitem něco udělat . To je fáze kdy dělám největší změny i posuny v práci." |
Jsou ještě nějaké sny, které si toužíte splnit?
"já sním pořád, nežiju staticky a mám ráda růst. Na vánoce vydáváme svůj první časopis věnovaný naši klientele, ve spojení s našimi partnery, začínáme koncept SOHO night organizovaný jednou za měsíc, dokončujeme projekt asian pacific kuchyně, začátkem roku se chceme věnovat našemu boutique. Všechny pracovní sny jsou opřené o harmonii v partnerství, kterou mám u mého muže, o štěstí a úspěch mých dětí. A možná to bude znít jako klišé, nemám sny jenom na úrovni mé zahrádky, ale sním i o lepších vztazích mezi lidmi, o lepším růstu ve společnosti, o světě bez korupce a násilí." |
Vaše logo je nezaměnitelné, skrývá se za ním nějaký příběh?
"Děkuji, je za ním docela obyčejný příběh. Četla jsem asi před 13 lety článek v Elle s Danielou Peštovou o jejím životě v NY na Manhattane, ve čtvrti SOHO. To slovo se mi tak líbilo a přišlo mi tak podivné že ho ještě nikdo v Čechách nepoužil, že jsem si ho nechala zaregistrovat. Byl to trošku složitější proces, protože je to oblast v NY i Londýně, takže jsme museli vymyslet nějaký přívlastek , kterým by registrace prošla. Tak vzniklo SOHO+ ( to plus bylo piktogram nahrazující písmeno „T“ – takže so HOT ). Samozřejmě jsme tím inspirovali mnoho podniku, bister a butiků, takže dnes SOHO potkáte skoro všude. Před rokem jsme se rozhodli pro upgrade celé značky, vybírali jsem na trhu někoho kdo vystihne kam míříme a objevili skvělou společnost Laceup na čele s Pavlem Mádlem, kteří nás inovovali do dnešní podoby. Je tam víc art a organických momentů, to je přesně cesta kam SOHO spěje…k lepšímu a zdravějšímu životnímu stylu, harmonii a kvalitě." |
LEDEN 2016
FOTO: Helena Theunissen